XVII. Szakkollégiumi Kautz Konferencia-beszámoló
2014. november 18-án került megrendezésre a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Kautz Gyula Közgazdász Szakkollégiuma szervezésében a XVII. Szakkollégiumi Kautz Konferencia „Startupok – ötlettől a sikeres vállalkozásig" címmel. A szakkollégiumi közösség nagy örömére komoly érdeklődéssel fogadta az egyetemi hallgatóság is a rendezvényt, egyetemi oktatók, közgazdász, informatikus és mérnök hallgatók egyaránt megtisztelték részvételükkel a konferenciát.
Dr. Kovács Gábor programigazgató, oktatási dékán-helyettes köszöntőjével kezdődött az esemény, a délelőtti és délutáni blokkban egyaránt hasznos programokkal.
A konferencia előadói gyakorlati tapasztalataik megismertetésére törekedtek. Kovács Attila Úr, az Explore China Kft. ügyvezetője a startupok lehetőségeit foglalta össze Magyarországon, nemzetközi viszonylatban kitekintve Kínára, mint potenciális jövőbeli célpiacra is. Kökény Tamás a Brickflow társalapítójaként, vezető fejlesztőjeként érkezett. Saját munkája során tapasztalt olyan nehézségeket, amelyekkel minden induló vállalkozásnak meg kell küzdenie. Ötletükkel sikert értek el, ezt mutatja a 100 ezres felhasználói létszám is. Farkas Zsolt előadását különösen kíváncsian várta a közönség, hiszen prezentációjának címe „Az új amerikai nagybácsi” volt. Itt még több információt kaptunk a startupokról, finanszírozási lehetőségeket ismerhettünk meg, ami minden startup indításon gondolkodó számára hasznos lehet a jövőben. A konferencia fő érdeklődési pontját jelentette a Ustream bemutatkozása. Hazag Mihálytól érdekes történetek által nyerhettek betekintést az érdeklődők a 2006-ban indult vállalkozás életébe, melynek sikerességét egyértelmű adat igazolja: havonta 80 millió felhasználója van.
A délutáni programok során két workshop közül választhattak az érdeklődők. A személyes hatékonyság fontosságát Dr. Sólyom Andrea Tanárnővel járták körül a hallgatók. A marketinges irányba tekintő workshopon Gombos Szandra Tanárnő segítésével innovatív ötleteket gyűjtöttek a résztvevők, majd 90-120 másodperces „elevator pitch”-ben igyekeztek a startupok megvalósításáról meggyőzni a többieket.
A szervezők ezúton is köszönik a konferencia iránti nagy érdeklődést és bíznak benne, hogy további rendezvényeikkel ismét felkelthetik a hallgatóság érdeklődését.
A rendezvényen készült képek az alábbi képre kattintva a galériában megtekithetőek.